woensdag 29 juli 2015

Dag 1: we gaan naar Mexico

Vandaag is het dan zover, we gaan beginnen aan ons Mexico avontuur.

Alles hebben we gisteren netjes afgerond, de honden naar de kennel, het huis is schoon, de koelkast en vriezer gevuld voor de thuisblijver en thuiskomer en niet onbelangrijk, de koffers zijn gepakt!

Om 06.45u stappen we in de auto richting Schiphol, het is best nog wel druk op de weg, maar waarschijnlijk heeft het slechte weer daar ook wel wat mee te maken. Wel zien we onderweg nog een schitterende regenboog, een goed begin van de vakantie zullen we maar denken.

Auto neergezet op lang parkeren en met de bus naar de vertrekhal, we zijn lekker op tijd. Maar jeetje wat staat er een rij, wij hebben al ingecheckt, maar aangezien er geen bagage drop-off is gaan we gezellig met al die andere mensen in de rij staan. Netjes de koffers op de weegschaal en wat blijkt, deze zijn nog nooit zo licht geweest. Alle drie de koffers hebben nog 5 kilo over, dat biedt mogelijkheden voor de terugweg!!
Op zich gaat het allemaal redelijk snel en voor we het weten staan we aan de andere kant van de douane en begint het vakantie gevoel echt.

Eerst even genieten van een lekker ontbijt, want dat hebben we vanmorgen nog niet gehad en daarna nog even door de winkels struinen. Daarna is het tijd om richting de gate te gaan.

Alles verloopt prima en ook de vlucht is lang maar goed. We vermaken ons prima met het entertainment systeem! De overstap in Houston is lekker druk, vooral bij customs, maar gelukkig hebben we de tijd.
Uiteindelijk stappen we in voor het laatste stukje naar Mexico, ik ben ondertussen aardig moe en slaap deze vlucht alleen maar, heerlijk!! Ook Redmer en Twan hebben hun ogen even dicht gehad, voel je je daarna gelijk weer een stuk beter.

Bij aankomst gelijk de koffers opgehaald en door naar Alamo voor de auto. Ook hier geen problemen en voor we het weten rijden we op de snelweg in Cancun op weg naar ons hotel.

Daar aangekomen checken we in en drinken we nog even een biertje in de bar voordat we naar bed gaan, het was een lange dag!

Welterusten en tot morgen xx