zondag 9 augustus 2015

Dag 13 en 14: Veel reizen en ziek

Twan is de hele nacht aan het spoken geweest en voelt zich enorm beroerd, de wc is momenteel zijn grootste vriend. Vandaag stond dus dezelfde rit op de planning als die met de wegblokkades en verkeersdrempels en eigenlijk hadden we besloten om om 07.00u te gaan rijden, maar dat was nu geen doen met Twan.
We hebben gelukkig de juiste pillen bij ons en om 11 uur kwam er niets meer uit bij Twan en knapte hij iets op. We hebben toen besloten toch maar te gaan rijden. Voor de zekerheid nog even wat plastic tasjes gevraagd bij de receptie, je weet maar nooit.
Los van de enorme hobbels en gaten in de weg is de rit enorm meegevallen. Op zondag is het in het algemeen een stuk rustiger en beide blokkades waren er niet meer. Wat waren we daar blij mee zeg. We waren dan ook lekker op tijd in ons bekende hotel waar Twan snel zijn bed in kon, het was een zware rit voor hem geweest, maar hij heeft het super gedaan!

Wij zijn lekker het zwembad in gedoken om ook even bij te komen. Hier spraken we iemand die ook met z'n gezin aan het rondreizen is. Hij is beginnen op Isla Holbox, waar wij gaan eindigen. Wij zijn al een paar dagen aan het twijfelen of we daar onze vakantie gaan afsluiten vanwegen de hoeveelheid zeewier die de kust van Mexico aandoet.
Maar volgens deze man moesten we echt naar Isla Holbox, het is er lekker easy going en het zeewier wordt netjes opgeruimd, dus daar heb je geen last van. We zijn blij dat we hem even gesproken hebben.

Rond 18.00u Twan wakker gemaakt, hij voelde zich nog steeds niet lekker en voelde ondertussen ook wat warmer aan. Toch maar even in beweging en even mee naar het restaurant. Het avondeten van Twan bestond uit een banaan, de ober stond best wel vreemd te kijken, hij vroeg wel drie keer of we echt maar 1 banaan wilde.

Twan is daarna weer lekker op bed gaan liggen en wij zijn terug gegaan naar het restaurant om zelf wat te eten. Terug in de kamer had Twan de banaan binnen gehouden dus we gaan de goede kant, hopen dat hij morgen is opgeknapt.

Maandag 10 augustus
Twan voelt zich vandaag stukken beter, hij heeft honger en wil zwemmen. Helaas heb ik zijn stokje overgenomen en ben ik nu de klos, vandaag is de wc mijn grote vriendin.
De mannen gaan lekker ontbijten en nemen daarna een duik in het zwembad, Twan is zo goed als de oude, gelukkig.

Ik duik terug mijn bed in en neem ook maar een paar van die wonderpillen in.
Wederom rond 11.00u gaan we toch maar op pad, vandaag staat er ook een lange rit op het programma, maar deze keer over de tolweg, dat scheelt.

's Middags komen we aan bij ons hotel Maya Balam in Xpujil, deze keer een lekker simpel hotel, zonder iets midden in een woonwijk. We horen de honden blaffen, de kippen en de hanen, die ene geit en het verkeer, oftewel het gewone leven!!

Het ziet er allemaal prima uit en de bedden liggen goed, ik duik er dan ook maar gelijk weer in. Hopelijk voel ik me morgen ook weer de oude.

1. Wat balen dat jullie zo beroerd zijn geworden. Hopelijk blijft het (net als bij Twan) bij een beroerde dag en gaat het nu weer beter. Redmer, ik wens je in ieder geval al heel veel sterkte!! Wel fijn dat het reizen de afgelopen dagen wel een stuk fijner verloopt.
    Trouwens jullie zijn nu ieder 3 hardrock artikelen rijker. Ook vandaag lukte het weer. :-D