dinsdag 11 augustus 2015

Dag 15: Op naar Bacalar

Vandaag om 8 uur op en gelukkig was ook Claudia vrijwel helemaal hersteld. Na een toch iets rustig ontbijt voor Claudia, begonnen we aan de rit naar Bacalar, bijna weer aan de oost kust.
Onderweg zagen we wel mogelijkheden om Maya ruïnes te bekijken maar we besloten niet te stoppen en lekker door te rijden naar ons volgende hotel dat aan het strand van een zoetwater meer lag.
Dat was een goede zet want we kwamen inderdaad al vrij vroeg aan bij een heerlijk hotel direct aan het water. Ook hier was het vrij rustig en konden we lekker op ons ligbedje genieten van het weer.
's Middags hadden we een boottocht over het meer geboekt. Daarbij gingen we langs een aantal cenotes die het meer permanent voeden met schoon zoet water. Als we het goed hebben onthouden heette de eerste Cenote negro. Het water is hier zeer donker omdat deze Cenote meer dan 100 meter diep is. De tweede had een andere blauwe kleur en heette Cenote emerald. Het meer had in totaal 7 verschillende kleuren blauw. Dat was alleen te zien als de zo'n goed scheen. Helaas was het aardig bewolkt maar dat vonden wij heeeel prettig omdat het nu wel uit te houden was.
De laatste Cenote had iets met een cocosnoot in de naam. Vroeger stonden er palmen met cocosnoten.
Daarna staken we het meer over naar het pirate channel. Hier kwamen vroeger de piraten vanaf zee het meer op.
Hier konden we rollen in klei die heel goed was voor de huid, maar minder goed voor je reukzintuigen.  We hebben even met klei lopen gooien maar waren daar al snel klaar mee. Gewoon dobberen in lekker warm water is volgens mij ook goed voor de huid.

's Avonds nog lekker aan het meer in de hangmatten gehangen en daarna lekker in het restaurant gegeten. Een heerlijk dagje dus weer.

1. Een heerlijke dag en zonder die brandende zon kan het ook heeeeel lekker zijn. Fijn dat Claudia weer opgeknapt is. Een dagje is meer dan genoeg